Artikel 1- Algemeen
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Handelend onder de naam: Hair House Jo
Vestigingsadres:
Zegwaartseweg 42
2722PP Zoetermeer
Zuid-Holland, Nederland
Bereikbaarheid: Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00
E-mailadres: info@hairhousejo.nl
Kvk-nummer: 90890507
Artikel 3- Inspanningen salon
- De medewerker van Hair House Jo zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
- De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan medewerker worden verteld.
- De medewerker van Hair House Jo is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
- De medewerker van Hair House Jo zal de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.
Artikel 4- Afspraken
- De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande telefonisch aan de afspraak aan Hair House Jo melden.
- Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Hair House Jo 50 procent voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Hair House Jo en een cliënt waarop Hair House Jo deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
- Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de medewerker de gehele afspraak annuleren en toch 50 procent van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
- Hair House Jo moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
- Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 4.1 tot en met 4.5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
Artikel 5 – Persoonsgegevens & privacy
- De cliënt voorziet de medewerker vóór de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de medewerker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
- De medewerker neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt dit in een klantenbestand.
- Hair House Jo behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
- Hair House Jo zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
- Hair House Jo is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
- Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
- De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de medewerker verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 6- Betaling
- Hair House Jo vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon en op de website.
- De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
- Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
- De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of via pin te voldoen.
Artikel 7- Aansprakelijkheid
- Hair House Jo is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de medewerker van Hair House Jo is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
- Hair house Jo is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.
Artikel 8 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de onderneming ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 9- Beschadiging en/of diefstal
- Hair House Jo heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
- Hair House Jo meldt diefstal altijd bij de politie.
Artikel 10- Behoorlijk gedrag
- De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
- Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de medewerker van Hair House Jo het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
- Bij Hair House Jo wordt gewerkt volgens de hygiëneregels van de GGD.
4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëneregels.
Artikel 11- Recht
- Op elke overeenkomst tussen Hair House Jo en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
- De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Hair House Jo.
- In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
- Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
Artikel 12- Geheimhouding
- De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
- Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
- De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de medewerker verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 13 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.